söndag 17 april 2011

Memory Jar

Vad säger ni?! Vilken helg! Jag har lapat sol! Överraskat min käraste med renovering av hans gamla skrälle till cykel. Den stod kvar i förrådet i förra huset vi bodde i, alldeles dammig och med punka på bägge däcken. Nu är den jättefin och uppfräschad och vi är redo för vårens och sommarens utflykter.

Jag funderar på om jag ska prova på att cykla till jobbet, men det är en mil och jag kommer att behöva duscha när jag kommer fram. Fast det är nog ganska skönt. Vad tror ni?

Nu ska jag bjuda på en ny favorit! Detta är en minnesburk. Just denna har min mamma fått. Man tar en lapp i burken, klistrar in lappen eller skriver av den i boken och svarar på den. Frågorna rör allt möjligt i livet. Det ska bli underbart att läsa om mammas äventyr. Hon har gjort en massa saker som jag inte har en aning om. Pappa blev lite avundsjuk. Han ska så klart också få en!




Papper från bland annat October Afternoon. Spiralbok från Panduro. Knapp från ett Esprit-klädesplaggs prislapp!

Jag har en liten pysselhemlis på lut. Nyfikna? :)
Nu ska jag pyssla! Det är jag värd efter några timmars arbete med min projektplan, så här en söndag och allt. Hi hi.

Kram

Inga kommentarer: