torsdag 6 maj 2010

Frukost!

Matig frukost har tillagats varje morgon nu i över tre veckor. Sambon
är nöjd, och jag med gör den delen. :)
Här kommer några olika förslag. Jag försöker att alltid lägga till lite grönt, gärna coctailtomater.

Omelett för två:
3 ägg
3 msk grädde
Salt
Peppar

Vispa ihop. Stek i smör.

Förslag till fyllningar;

1) Lök, champinjoner, parmesan
2) Grillad paprika, skinka, getost
3) tomat, rödlök, basilika, parmesan
4) rökt lax, Philadelphiaost, tomat
5) grillad kyckling, fetaost, oliver
6) räkor, paprika, koriander

Antingen kan du fräsa fyllningen först eller lägga på den i slutet av gräddningen, beroende av vilket som passar.

Jag förbereder maten dagen innan och dukar frukostbordet. Annars
hinner jag inte på morgonen, jag är väldigt morgontrött....

Andra frukostförslag:
Bacon
Kalkonkorv
Stekt ägg
Äggröra
Skinka (jag har köpt flera kilo julskinka som finns i frysen)
Fruktsallad
Smoothie på yoghurt hallon och banan
Grekisk yoghurt med solrosfrön, pumpakärnor och mandel.

Åh, nej. Nu blev jag hungrig! :)

Ha det bäst! -Johanna

2 kommentarer:

Carolina sa...

Huga, jag KAN verkligen inte tänka mig äta en sån frukost! Men men, smaken är som baken!

Pysslas det nåt nuförtiden? Vore jätteroligt att hinna träffas nån gång innan vi flyttar.

Trevlig helg, vännen!
Kram Carolina

Johanna Westring sa...

Ha ha! Kan du inte? Det är ju som värsta hotellfrukosten ju!
Jag föredrar omeletten för den gå att öta snabbt också. :) Men jag brukade ju äta smörgås, fil och musli och juice. Vilket är så INTE GI. Så nu i mitt GI-projet får jag anpassa mig. :)

Klart vi ska ses snart. Hur ser det ut nästa vecka?