söndag 18 april 2010

Lite mindre pyssel, lite mer mat!

Jag har inte pysslat så mycket de senaste veckorna. Dels beror det på
fruktansvärt mycket arbete, men också för att jag försöker träna
mer och äta bättre. Och det kräver ju sin tid.

Jag och min sambo försöker köra med GI-diet. Vi började på allvar
i måndags och då fick jag användning g för den här superbra
kokboken av Ola Lauritzson och Ulrika Davidsson. Du hittr den säkert
på nätet.

Syftet är i alla fall att reducera de snabba kolhydraterna. Jag vill
få ett jämnare blodsockret och helst en slank figur på köpet! ;)
Det finns en jättebra lista över vanliga livsmedel och deras
glykemiska index, eller glykemiska belastning som istället är
beräknat per normal portion.

Vi har denna veckan tagit bort all potatis, pasta, ris och bröd. Det
är ju lite svårt i början när man inser hur mycket av detta man
äter! :)

Jag kommer rapportera lite emellanåt och tipsa om recept.
Kram på er där ute!
-Johanna

Inga kommentarer: