lördag 17 oktober 2009

Gott och blandat!

Tackkort med ruta upphöjd av distanskuddar. Ohämmat inspirerad av en video på you tube med Starofmay aka Kristina Werner som är en stor inspiratör i kortvärlden. Fjäril från Reprint, köpt på Skapa Hobby på Hornsgatan. Jag har embossat den och haft på glitter.


Lite annorlunda kort med annorlunda stämplar. Kan inte bestämma mig för om jag gillar det eller inte. Stämplarna är lite svåra att använda, en massa lyktor av olika slag, men så coola att jag inte kunde låta bli! Distressruta fast gjord med vanliga stämpeldynor och sminksvamp.


Clearkort. Lekte lite. Egengjorda blommor och sydda stjälklar av floss.


Ett snabbt kort med motiv som jag hade liggande. Bra att ha kort. Använt min kära Epic-six så klart! :) <3<3<3


Det här blev jag riktigt nöjd med. Undrar vad det är som gör att man tycker att en grej har det lilla extra? Här är det nog en kombination av små detaljer som gör det. Det fina hjärtenålen är från Stockhome. Stjälkarna urklippta lite på känn.


Här gäller té, filtar, värmeljus och dunsockar. Brrr! Ha det gott i höstkylan!

~Johanna

1 kommentar:

ele sa...

jag gillar distressrutekortet, så elegant på något vis!
De där egengjorda blommorna gillar jag. Skall nog prova det någon gång... :)