måndag 27 juli 2009

Kök- före och efter!

Min kära vän E fyller snart 40 och i födelsedagspresent pimpade jag hennes kök. Allt går i vitt och jag tillsatte bara lite färg och roliga prylar. Allt går att byta ut. Inget målande på väggarna här inte. Här är lite före och efter-bilder.

FÖRE:




EFTER:

Diskborste och tvålpump med diskmedel, båda från Lagerhaus. Kakeldekoration från Panduro.


Jag har sytt gardin i gult tyg från IKEA. I fösntret klädda konservburkar till kryddor. Vas fyndad på loppis. Tidningssamlare invid väggen, från Granit.


Krokar fråpn Åhléns på väggen. Grytlappar sydda i tyg från IKEA. Handduk från Lagerhaus.



Nu syns inte andra sidan av spisen. Där har jag gjort iordning en plåtburk från Granit med te och tesil. E blev glad och det är ju viktigast av allt! :) Grattis på födelsedagen vännen!

Kramar, ~Johanna

2 kommentarer:

agnelia sa...

Vilken helhäftig och annorlunda present! :)

Anna-Sara sa...

Kul att se resultatet! =) Ser finfint ut!