tisdag 30 september 2008

Silversmide - broscher och örhängen

Jag går på silversmideskurs en gång i veckan hos Folkuniversitetet. Jag längtar lika mycket varje gång och det är skön avkoppling att vara där och hamra, fila och såga.

Den här första broschen har jag arbetat otroligt länge med, jag hade ingen aning om hur mycket tid och tålamod som krävs för att göra bra infattningar. Stenarna är Zirconium. Jag har även gjort öglor på baksidan så att man kan använda den som halsband.



Örhängen som ser ut som om de blivit "kastade igenom örsnibben", typ..En till brosch med gråsvarta sötvattenspärlor. Gillar att ha skira smycken till grova material, typ stickad kofta!



Enkla örhängen med olika stenar som hematit, rosenkvarts och bergskristall. Lite glas har det nog också smugit sig in. Jag gillar den här enkla varianten, försökte prova med olika längder, tycker de blir ganska eleganta. Blir nog fler så småningom.



3 kommentarer:

Ellinor sa...

Så snygga smycken! broscherna är jätteläckra - jag har letat mig blå efter snygga broscher... du funderar inte på att sälja? ;)

//Ellinor

Johanna Westring sa...

Tack! Vad glad jag blir! Jo, jag har funderat på att sälja men det är lite svårt med tiden då jag bara går en gång i veckan. Men om du ä rintresserad så kanske jag kan göra något smycke åt dig utifrån min egen, eller din egen design! Kram
~Johanna

Elina sa...

De är så läckra, precis vartenda ett!